Kako se slagati s roditeljima svog bračnog partnera?

Muž s nelagodom sjedi između tasta i punice, a žena ga gleda


U ČEMU JE PROBLEM?

“Kad je među nama došlo do nekih problema, moja se žena pojadala svojim roditeljima. Njen me otac tada nazvao i počeo mi davati savjete o tome što učiniti. To mi nije bilo nimalo drago” (Davor).
“Moja svekrva često zna reći: ‘Tako mi nedostaje moj sin.’ Onda počne pričati o tome kako su prije bili bliski, pa se ja osjećam krivom što sam se udala za njega i zadala joj bol u srcu” (Nataša).
Možda i vi imate problema u odnosima s roditeljima svog bračnog partnera. Što možete učiniti da takve trzavice ne izazovu probleme u vašem braku?

ŠTO TREBATE IMATI NA UMU?

Vi i vaš bračni partner zasnovali ste novu obitelj. Govoreći o muškarcu koji odluči stupiti u brak, Biblija kaže: “Čovjek [će] ostaviti oca svojega i majku svoju i prionut će uza ženu svoju.” Isto biblijsko načelo može se primijeniti i na ženin odnos s njenim roditeljima i mužem. Biblija kaže da žena i muž postaju “jedno tijelo”. Njih su dvoje obitelj za sebe (Matej 19:5).
Odnos s bračnim partnerom trebate staviti u prvi plan. “U braku je izuzetno važno da muž i žena u svemu uzimaju u obzir mišljenje i osjećaje onog drugog”, kaže bračni savjetnik John Gottman. “Da biste razvili ili obnovili duboku privrženost svom bračnom partneru, možda se trebate naučiti na to da više ne budete tako vezani za svoje roditelje.”
Nekim je roditeljima teško prihvatiti nove okolnosti. Jedan čovjek koji se nedavno oženio kaže: “Prije nego što smo se vjenčali, moja se supruga uvijek trudila poštovati želje svojih roditelja. No nakon što smo stupili u brak, moja je punica shvatila da je njenoj kćeri sada netko drugi na prvom mjestu u životu. To joj je teško palo.”
I novovjenčanom paru može biti teško priviknuti se na promjenu. “Tasta i punicu ne možeš birati kao što biraš prijatelje”, kaže Davor, kojeg smo citirali u uvodu članka. “Ali kad se vjenčaš, ipak ćeš dobiti dva nova prijatelja, htio ti to ili ne. Čak i ako ti idu na živce, moraš prihvatiti činjenicu da su oni sada dio tvoje obitelji.”

 ŠTO MOŽETE UČINITI?

Ako se vi i vaš bračni partner ne možete složiti oko toga kako riješiti neki problem u odnosima s roditeljima, potrudite se zajedničkim snagama doći do rješenja. Pritom imajte na umu biblijski savjet koji glasi: “Traži mir i idi za njim!” (Psalam 34:14).
Da biste lakše izašli na kraj s takvim problemima, razmotrite sljedeće situacije. Dvije su prikazane iz perspektive muža, a jedna iz perspektive žene. No s problemima koji su opisani u svakoj od tih situacija mogu se suočiti i muževi i žene. Navedeni savjeti i biblijska načela mogu vam pomoći da riješite brojne probleme do kojih može doći u odnosima s roditeljima bračnog partnera.
Vaša žena kaže kako bi voljela da se bolje slažete s njenom majkom. Ali vi s punicom nikako ne uspijevate pronaći zajednički jezik.
Prijedlog: Razgovarajte o tome sa svojom ženom i pokažite da ste za volju mira spremni učiniti i kakav ustupak. Poanta nije u tome što osjećate prema punici, nego što osjećate prema svojoj ženi — osobi kojoj ste obećali da ćete je voljeti i u dobru i u zlu. U razgovoru pokušajte smisliti što konkretno možete učiniti kako biste poboljšali odnos sa svojom punicom, a onda se potrudite to provesti u djelo. Kad vaša žena vidi da nastojite popraviti situaciju, sigurno će vas još više poštovati.

Izvor:  jw.org

Primjedbe