S obzirom da rijetki imaju potreban alat ali i znanje za provjeru svega što je potrebno preporučujemo posjet serviseru.
To je najbolji način da izbjegnete živciranje, gubljenje vremena, ali i
trošak kasnijeg popravka, koji je obično nekoliko puta veći od cijene
preventivnog pregleda. Mnogi ovlašteni servisi nude besplatni pregled
vozila ili ga naplaćuju simboličnu 1 kunu.
Pored obavezne provjere akumulatora, i čišćenja klema, treba provjeriti kablove odnosno pogledati jesu li svi dobro postavljeni, stoje li čvrsto na svome mjestu ili su, možda, negdje oštećeni. Zimi stradaju i limeni dijelovi, pa bi eventualne pukotine i oštećenja laka trebalo sanirati prije zime, jer zima može povećati oštećenje.
Nešto ipak možete napraviti i sami. Važno je napuniti posudu za tekućinu za pranje stakala sredstvom koje se ne smrzava do određene temperature. Tekućina koja 'drži' do 15 stupnjeva Celzija trebala bi biti dovoljna.
I ispravna kočiona tekućina vrlo je važna. Nadalje, ono što svatko može ali i treba napraviti je detaljno očistiti automobil. Dobro oprana stakla s unutrašnje strane povećavaju sigurnost vožnje, jer su nečista stakla uzrok i jačeg rošenja i magljenja stakla.
Savjeti
1. Tekućinu za pranje vjetrobranskih stakala tijekom toplijeg dijela godine još nekako i možete zamijeniti običnom vodom, ali zimi to nemojte pokušavati. Naime, pri temperaturama nižim od ništice obična voda će se u sekundi smrznuti.
2. S obzirom da Zakon o sigurnosti prometa na cestama tijekom zimskog računanja vremena propisuje obvezu paljenja svjetala tijekom vožnje, bilo to tijekom dana ili noći, žarulje trebaju cijelo vrijeme biti ispravne. Osim ispravnih žarulja, potrebno je provjeriti i svijetle li ona pravilno ne previsoko ni prenisko.
3. Sustav za hlađenje jedna je od najvažnijih komponenti u radu motora, pa je jako važno provjeriti stanje antifriza. Manjak antifriza, odnosno njegova slaba koncentracija prilikom niskih temperatura mogu uzrokovati smrzavanje tekućine u bloku motora, što za posljedicu ima njegovo pucanje. Prosječan vijek trajanja antifriza je oko tri godine.
Pored obavezne provjere akumulatora, i čišćenja klema, treba provjeriti kablove odnosno pogledati jesu li svi dobro postavljeni, stoje li čvrsto na svome mjestu ili su, možda, negdje oštećeni. Zimi stradaju i limeni dijelovi, pa bi eventualne pukotine i oštećenja laka trebalo sanirati prije zime, jer zima može povećati oštećenje.
Nešto ipak možete napraviti i sami. Važno je napuniti posudu za tekućinu za pranje stakala sredstvom koje se ne smrzava do određene temperature. Tekućina koja 'drži' do 15 stupnjeva Celzija trebala bi biti dovoljna.
I ispravna kočiona tekućina vrlo je važna. Nadalje, ono što svatko može ali i treba napraviti je detaljno očistiti automobil. Dobro oprana stakla s unutrašnje strane povećavaju sigurnost vožnje, jer su nečista stakla uzrok i jačeg rošenja i magljenja stakla.
Savjeti
1. Tekućinu za pranje vjetrobranskih stakala tijekom toplijeg dijela godine još nekako i možete zamijeniti običnom vodom, ali zimi to nemojte pokušavati. Naime, pri temperaturama nižim od ništice obična voda će se u sekundi smrznuti.
2. S obzirom da Zakon o sigurnosti prometa na cestama tijekom zimskog računanja vremena propisuje obvezu paljenja svjetala tijekom vožnje, bilo to tijekom dana ili noći, žarulje trebaju cijelo vrijeme biti ispravne. Osim ispravnih žarulja, potrebno je provjeriti i svijetle li ona pravilno ne previsoko ni prenisko.
3. Sustav za hlađenje jedna je od najvažnijih komponenti u radu motora, pa je jako važno provjeriti stanje antifriza. Manjak antifriza, odnosno njegova slaba koncentracija prilikom niskih temperatura mogu uzrokovati smrzavanje tekućine u bloku motora, što za posljedicu ima njegovo pucanje. Prosječan vijek trajanja antifriza je oko tri godine.
5. Zamrznuto vjetrobransko staklo česta je pojava u zimskim mjesecima. Taj problem nije dobro rješavati brisačima i tekućinom za pranje. Pametnije je upaliti vozilo i usmjeriti puhanje prema staklu.
Izvor: vecernji.hr
Primjedbe
Objavi komentar