VJEČITO PITANJE-ODIJELO ČINI ČOVJEKA ILI IPAK NE???
















Odijelo ne čini čovjeka

...ali čovjek “čini” odijelo koje nosi. A što nam to odijelo kaže?

Odijelo ne čini čovjeka! Ova izreka je vrijedna jer nas podsjeća da netko tko je možda skromno odjeven krije u sebi mnogo vrlina, ali i obrnuto – netko tko se odijeva raskošno možda je pun mana. Ipak, čvrsto se držati tog drevnog upozorenja danas, kad je odjeća dostupnija nego ikad, možda (više) nije pravi put! Danas se često i ne pitamo kakve stvari nosimo – nove ili stare, pohabane ili ispeglane, nego kako to radimo.

Moda nas potiče da personaliziramo svoj stil – odjenemo ono što odgovara našim vrijednostima, interesima, temperamentu i ukusu. Zbog toga je naš stil na drugi način postao naše zrcalo, možda i više nego što je to bio prije, kad je u prvom redu reflektirao naše imovinsko stanje.

Osim stilom odijevanja, poruku o sebi šaljemo i svojevrsnom dinamikom odnosa s odjećom – je li nabacana ili osmišljena, nosimo li je kao da se volimo ili ne volimo, ističemo li se njome ili skrivamo tijelo, vrištimo li ili šapćemo. Ipak, ono što je vrijedilo nekad, vrijedi i danas – stil je informacija koju je dobro osvijestiti i kad se radi o nama i o onima s kojima dolazimo u dodir, ali ne i informacija na koju bismo se trebali ograničiti i, srećom, ne i jedina koja nam je na raspolaganju.


Odijelo (ne) čini čovjeka

Odijelo (ne) čini čovjeka.
Koliko puta smo se sreli s ovom uzrečicom koja nas je pratila kroz veći dio našeg života. Je li baš tako?
Odijelo pokriva više od 80% našeg tijela, što jer ostalo nepokriveno? Glava i ruke. Malo, zaista malo. Stoga, koliko god nam je ispod razine svijesti ostala formulacija da odijelo ne čini čovjeka, da li je zaista tako?

Odjeća je, bili mi toga svjesni ili ne, jedan od najsnažnijih neverbalnih komunikatora. Slika vrijedi više od tisuću riječi. Ne zanemarimo ono što poručujemo drugima, osvijestimo jezik odjeće.
Biti dobro odjeven znači: odabrati odjeću koja odgovara našem stasu, dobi i statusu, nositi je pravilno i na kraju začiniti je jednom osobnom notom. Dobro odijevanje nije sinonim modernog odijevanja. Ono unosi elemente modernog odijevanja, ali ih slijepo ne slijedi te teži ka izgradnji vlastitog stila.
Odijevanje je kao i svaka druga vještina. Da bi ju savladali potrebno nam je znanje i određena količina vježbe.

Zato započnimo priču s muškim odijelom koje je etimološki povezano sa izrazom odijevanje kao sinonimom je za sve odjevne predmete koje smo ukomponirali u jednu cjelinu.
Odijelo postoji kao poslovna odjeća gotovo već dvjesto godina. Koja je tajna njegove dugovječnosti? Odgovor je vjerojatno u privatnosti. Odijelo nam osigurava privatnost toliko potrebnu prilikom svih poslovnih aktivnosti.

Znači li to izgledati ukalupljeno? Ne, poslovni izričaj treba biti i odraz osobnosti. Osobama koje rade u državnim institucijama i bankama primjereniji je konzervativniji „ look“ dok osobe u marketinškim agencijama ili arhitektonskim studijima mogu odabrati kreativniju varijantu.
Odijelo je to koje određuje opći dojam, a modni detalji i ostali odjevni predmeti su ti koje je potrebno uskladiti s odijelom, kao što je namještaj potrebno uskladiti sa stanom.

Bez obzira kojim se poslom bavili svatko od nas ima nešto važno za prodati, to smo mi sami. Jedan od koraka, ka uspješnosti, na tom putu je izgraditi vlastiti stil odijevanja.
Na kraju krajeva kojoj od ove dvije osobe bismo povjerili svoj novac ?




 
 
Dok sam pisala ovaj tekst, ova izreka me podsjetila na prastaru filozofsku naučnu misteriju “Šta je starije 
kokoška ili jaje”?
Imajući na umu da je čovjek osim materije, duhovno, emocionalno i energetsko biće i da je bitno očima nevidljivo, nametnula mi se teza da čovjek čini odijelo.
Bezbroj puta smo svjedočili da isto odijelo na različitim ljudima izgeda potpuno drugačije, jer na prvi dojam, osim odjeće koju nosimo i stasa, utisak ostavlja energija koju posjedujemo, držanje, manire, ležernost, emocije i doživljaje koje naša nevidljiva aura zapamtila, ono što zračimo, naša osobnost, ona je najautentičnija, a to je fenomenalno jer se svaka individua ima priliku izdvojiti i ne kalupiti se i ne stapati sa masom …To sve zajedno stvara cjelokupnu sliku kojom se prezentujemo i prvi utisak.
ŽIVIMO U VIZUELNOM SVIJETU, A ODJEĆA JE JEDAN OD NAJMOĆNIJIH NEVERBALNIH KOMUNIKATORA, NE BI BILO MUDRO ZANEMARITI ONO STO DRUGIMA PORUČUJEMO ODJEĆOM
Medjutim, koliko god nam je nivo svijesti ostao na formulaciji da odijelo ne čini čovjeka, to nas samo treba podsjetiti na to da čovjek koji je skromno obučen moze posjedovati mnogo ljudskih vrlina i onaj koji je raskošno odjeven ne mora se nužno pohvali osobinama koje krase dobrog čovjeka.

Biti dobro obučen, predpostavlja da je odjeća koju nosite čista i uredna, (a to ne uslovljava materijalni status), odjeću treba prilagoditi stasu, stilu zivota, mjestu u kojem živimo i događaju…
Nemojte zaboraviti, na ljepotu niko nije imun!
Blanka Zgonjanin, modni brend Lolita Blanka

Izvor: cosmopolitan.hr, proago.hr, mamaklik.com

 

 

Primjedbe